Door vallen en opstaan, evenals vele e-mailuitwisselingen met de Technical Services Manager, BMW North America, heb ik definitief ontdekt hoe dit systeem werkt. Dit is tenminste de definitieve manier waarop het werkt met mijn 2025 lX!
Dit voorbeeld stelt de tijdslot in om op te laden tussen 10.00 en 12.00 uur, met een doel van 80%.
1. Als Charge Forward actief is, en dat kan standaard het geval zijn, overschrijft het alles wat je doet en kiest het de beste tijdslot op basis van het gebruik bij je elektriciteitsbedrijf, zogenaamd met behulp van real-time gegevens en 'prioriteit geven aan tijden waarop hernieuwbare energie meer beschikbaar is en de uitstoot van het elektriciteitsnet lager is'. Met Charge Forward actief heb je geen enkele controle over wanneer het opladen plaatsvindt.
2. Als Charge Forward is uitgeschakeld, blijft de auto opladen totdat het dit doet als je laadlimiet aan het einde van je tijdslot niet is bereikt. Voorbeeld: Ik stel mijn laaddoel in op 80%. Ik sluit de auto om 7 uur 's ochtends aan om op te laden. Omdat het nog niet in de tijdslot zit, begint het om 10.00 uur met opladen. Of als ik om 11 uur aansluit, begint het onmiddellijk met opladen omdat het in de tijdslot zit. Maar als het om 12 uur nog geen 80% heeft bereikt, wordt het overschreven en blijft het opladen totdat het dit doet.
De enige manier om de auto alleen binnen de tijdslot en nooit daarbuiten op te laden, is om de modus in te stellen op direct opladen en de Time Slot-software te gebruiken in je oplaadeenheid van derden, zoals Chargepoint.
Dit voorbeeld stelt de tijdslot in om op te laden tussen 10.00 en 12.00 uur, met een doel van 80%.
1. Als Charge Forward actief is, en dat kan standaard het geval zijn, overschrijft het alles wat je doet en kiest het de beste tijdslot op basis van het gebruik bij je elektriciteitsbedrijf, zogenaamd met behulp van real-time gegevens en 'prioriteit geven aan tijden waarop hernieuwbare energie meer beschikbaar is en de uitstoot van het elektriciteitsnet lager is'. Met Charge Forward actief heb je geen enkele controle over wanneer het opladen plaatsvindt.
2. Als Charge Forward is uitgeschakeld, blijft de auto opladen totdat het dit doet als je laadlimiet aan het einde van je tijdslot niet is bereikt. Voorbeeld: Ik stel mijn laaddoel in op 80%. Ik sluit de auto om 7 uur 's ochtends aan om op te laden. Omdat het nog niet in de tijdslot zit, begint het om 10.00 uur met opladen. Of als ik om 11 uur aansluit, begint het onmiddellijk met opladen omdat het in de tijdslot zit. Maar als het om 12 uur nog geen 80% heeft bereikt, wordt het overschreven en blijft het opladen totdat het dit doet.
De enige manier om de auto alleen binnen de tijdslot en nooit daarbuiten op te laden, is om de modus in te stellen op direct opladen en de Time Slot-software te gebruiken in je oplaadeenheid van derden, zoals Chargepoint.