BMW iX Forums banner

Update 07/2025.38 op 2022 IX40

1 reading
3.3K views 44 replies 14 participants last post by  PanamaRod  
#1 ·
Goedemorgen :)

Vanmorgen getroffen door een nieuwe update. Softwarefouten en oplaadproblemen lijken de punten te zijn die moeten worden opgelost.

Laten we eens kijken of alles werkt.. Het lijkt erop dat elke keer als er een update is, het als een computerfirmware-upgrade is.. het kan werken.. of het kan gewoon niet aangaan heheh

Attachments

#5 · (Edited)
Ik denk dat de OTA-updates voor de iX op dit punt niets doen, goed of slecht, voor iDrive v8.0 en HU4. BMW heeft het in wezen goed bevonden voor deze versie en deze hardware, en het zal blijkbaar geen verdere verbeteringen meer zien. Dit zijn generieke uitrolacties voor de iX voor alle MY's, en "verbeteren" echt alleen de nieuwste MY's (daarom zullen MY23, 24 en 25 respectievelijk steeds minder upgrades zien van een softwareversie-uptick - het bedrijfsmodel lijkt mobiele telefoons te weerspiegelen, bijvoorbeeld: je wilt verbeteringen, koop een nieuwe telefoon). Het proces van het updaten van de software kan uw auto echter "bricked" achterlaten of - in het beste geval - het zo laten als het was. En waarschijnlijk zullen eigenaren in de toekomst geen keuze hebben voor hun auto die deze ontvangt en verwerkt.

#6 ·
Update 07/2025.38 werd gisteravond op mijn app geplaatst en ik heb het geĂŻnstalleerd. Het duurde lang om over te zetten van telefoon naar auto, om onbekende redenen.

Updates zijn bedoeld om AC-laden betrouwbaarder te maken, en algemene kwaliteits- en foutcorrecties (uiteraard geen vermelde), maar er staat dat het fouten herstelt en beveiligingslekken voorkomt. Opmerkingen zeggen dat we bepaalde controleberichten kunnen ontvangen na het uitvoeren van de update, zoals storingen in de aandrijflijn, en dat privacy-instellingen mogelijk opnieuw moeten worden ingesteld, aangezien het proces ze kan terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Ik laad nu meer thuis, aangezien de EA 2-jarige deal voor mij voorbij is. SOC is 79% (280 mijl), dus het zal nog een week duren voordat ik weer moet opladen. Duimen omhoog! 🤞

#9 ·
Update 07/2025.38 werd gisteravond op mijn app geplaatst en ik heb het geĂŻnstalleerd. Het duurde lang om van telefoon naar auto over te zetten, om onbekende redenen.

Updates zijn bedoeld om AC-laden betrouwbaarder te maken, en algemene kwaliteits- en foutcorrecties (uiteraard geen vermelde), maar het vermeldt dat het fouten herstelt en beveiligingslekken voorkomt. Opmerkingen zeggen dat we bepaalde controleberichten kunnen ontvangen na het uitvoeren van de update, zoals storingen in de aandrijflijn, en dat privacy-instellingen mogelijk opnieuw moeten worden ingesteld, aangezien het proces deze naar fabrieksinstellingen kan terugzetten.

Ik laad nu meer thuis, aangezien de EA 2-jaarsdeal voor mij voorbij is. SOC is 79% (280 mijl), dus het duurt nog een week voordat ik weer moet laden. Duimen omhoog! 🤞
Het bleef me vertellen dat ik moest rijden om naar de auto te uploaden. Dus reed ik een paar minuten. Het vertelde me dat ik moest parkeren en de installatie moest starten, maar ik kon de auto 10 minuten niet besturen. Dus reed ik naar huis en parkeerde. Toen stopte de knop Selecteren om te installeren met verschijnen. Weet iemand hoe dit proces te voltooien?

#25 · (Edited)
Gisteren bijgewerkt (iD 8.0) en het enige wat ik kan zeggen is dat het de nutteloze melding "Key Card deactiveren" heeft hersteld, die nu bij elke start verschijnt. Weer. Goed gedaan, BMW. Goed gedaan.
Ik heb hetzelfde probleem, hoewel het bericht voor de "Service Card" is.
Image

Ik heb de vorige thread van vorig jaar over dit soort berichten doorgenomen, maar kon geen oplossing vinden, behalve dat mensen zeiden dat het bericht na een tweede update verdween of door hun digitale kaart uit te schakelen. Dat kan ik niet doen, aangezien mijn vrouw en ik de app en de digitale sleutel gebruiken en mijn zoon (of de garage/wasstraat, etc.) de sleutel gebruikt. We hebben geen andere "sleutel", digitaal of fysiek, die we hebben geactiveerd, behalve de tweede sleutel die we nooit gebruiken.

Hoe zou u dit bericht verwijderen?

#14 · (Edited)
Ik heb nog nooit hoeven te rijden om er een te uploaden - het is genoeg om in de rijmodus te zijn (auto aan, maar niet in beweging).
Dat klopt - je hoeft de auto niet te besturen om het bestand te uploaden. Als het op je telefoon is gedownload (de snelste methode), heb je alleen de telefoon in je auto nodig met zowel BT als WiFi (verbonden met de auto) actief en de auto "AAN". Afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je telefoon en de verbinding van de auto, kan het uploaden 5-10 minuten duren. Als je rechtstreeks van BMW's servers downloadt, hoef je alleen maar in een gebied met goede ontvangst te zijn, meestal buiten een gebouw of garage (vandaar soms een trage installatie - in dat geval kan rondrijden helpen). Je krijgt een melding in de auto wanneer het bestand klaar is om te installeren, en een melding om te installeren wanneer je de auto uitzet. De daadwerkelijke installatie duurt meestal ongeveer 20 minuten en zodra de installatie is begonnen, kun je de auto verlaten en vergrendelen. Het is een zeer goed idee om het advies van de melding te volgen om op een veilige plek te parkeren die toegankelijk is voor een sleepwagen. :)

#16 ·
@jono987654321 @Paladin1 ook voor mij. Alle andere updates daarvoor waren geĂŻnstalleerd in de drive-gereed-modus. Deze wilde het gewoon niet doen. Het ging vrij snel naar 38%. Toen stond het daar gewoon. Een half uur later stopte ik het en startte het opnieuw. Hetzelfde. Toen reed ik ongeveer 10 minuten rond in mijn buurt en het werd volledig overgedragen.

#17 ·
@jono987654321 @Paladin1 ook voor mij. Alle andere updates ervoor zijn geĂŻnstalleerd in de Drive-Ready-modus. Deze deed het gewoon niet. Het ging vrij snel naar 38%. Toen bleef het gewoon staan. Een half uur later stopte ik het en startte het opnieuw. Hetzelfde. Toen reed ik ongeveer 10 minuten door mijn buurt en het werd volledig overgedragen.
Yep - soms zijn het gewoon storingen in de ether. Het kan gebeuren, zoals opgemerkt, als je rechtstreeks naar de auto downloadt vanwege slechte ontvangst, maar de interface tussen auto en telefoon met het bestand op je telefoon zou helemaal geen verschil moeten maken - de auto kijkt alleen naar het bestand op je telefoon en of het in D of P is, zou helemaal geen verschil moeten maken. Dat gezegd hebbende, zou het geen verschil moeten maken, maar en het is BMW...:D

#26 ·
Ik vraag me af waarom mijn '24 met 8.5 deze update nog niet heeft ontvangen. Ik heb net de app gecontroleerd en er staat dat de software van mijn BMW iX xDrive50 up-to-date is en de nieuwste softwareversie 03/2025.71 draait. De app heeft zojuist wel een update gekregen.
Update, ik heb vanmorgen mijn update melding ontvangen.
Ik heb zojuist de update op de 8.5 2024 ix40 gehad.
Mijne is ook bijgewerkt, vandaag.

#30 · (Edited)
Image

Na de update naar 7/2025.38 gisteren, werkt mijn uitsluiting "Thuis" in Comfort Access niet meer.

Is er ook een manier om het "Thuis" van het voertuig opnieuw in te stellen? Mijn werkelijke adres is niet bij mijn huis (of de ingang van mijn oprit) en niet het pad van de straat naar mijn garage.

Hier is een foto van mijn iX geparkeerd in mijn garage en het 'Vinkje' dat laat zien waar de iX denkt dat mijn "Thuis" is. De foto vertegenwoordigt wanneer ik het native navigatiesysteem in de iX instrueer om naar "huis" te rijden terwijl ik in mijn garage geparkeerd sta.

#38 ·
View attachment 6837

Na de update naar 7/2025.38 gisteren werkt mijn uitsluiting "Thuis" in Comfort Access niet.
Hetzelfde op mijn 25 iX50. Het lijkt erop dat ze die functie hebben verpest. Ik heb zelfs geprobeerd de functie uit en weer aan te zetten. Daarna heb ik mijn thuisadres opnieuw ingevoerd. Het is correct en de locatie is waar ik het zou verwachten.

Hun QC op deze releases is echt slecht! En ik vertrouw erop dat het ding vanzelf rijdt... 🤔

#36 ·
De nieuwste MY-auto's (misschien 26) krijgen slechts één sleutelhanger en een servicekaart, geloof ik (misschien ook een valet-kaart). Misschien kunnen nieuwe eigenaren dit bevestigen...
Ik heb zojuist mijn seizoenspas gekocht voor het komende skiseizoen bij Vail Resorts. Ze hebben hun skipas (die een RFID-chip bevatte) geëlimineerd en nu gaat de toegang via de telefoon-app. Wat is de volgende stap?

#41 ·
Nieuwe functie waargenomen...

iDrive 8.5, dubbel indrukken van de homeknop (of eenmaal indrukken wanneer al op het startscherm) brengt u naar de meest rechtse widget.
Ah... dat merkte ik ook op, maar ik wist niet zeker of dat iets nieuws was. Ik wou dat er een snelkoppeling naar CarPlay was zonder naar het scherm te hoeven reiken. Dus ik probeerde nogmaals op Home te tikken. :(

#44 ·
Ik ga ervan uit dat u een volledige diagnostische herstart hebt uitgevoerd en de apps hebt bijgewerkt. Als dat het probleem niet heeft opgelost, hadden we overigens aanhoudende problemen met de MY23 M60 met Nav en Media die vaak niet geladen werden, evenals GPS-problemen, en uiteindelijk raadde BMW aan de head unit (HU4) te vervangen, wat alles heeft opgelost.