BMW iX Forums banner
41 - 60 of 67 Posts
Het lijkt me dat het met alle complexiteit die komt kijken bij het gebruik van uw EV als batterij voor uw huis eenvoudiger is, en er potentieel goedkoper uitziet, om gewoon een zonnepaneelsysteem te installeren, met de juiste hoeveelheid batterijopslag en omvormers om uw EV('s) op te laden. Dit geldt zeker voor mij met 12 kWp aan zonnepanelen (bijna 15 jaar oud, uiteraard niet geïnstalleerd voor EV's, dus waarschijnlijk niet helemaal 12kW meer), 6 X 5,0 kWh batterijen en 3 X 5,5 kW Sunsynk omvormers. Wat ik voor mijn installatie heb betaald, is niet langer relevant, aangezien de prijzen sinds mijn start zijn gehalveerd, maar ik draai het hele huis hierop en laad zowel mijn BMW i4M50 als de BMW iX50 van mijn vrouw op, en heb onlangs mijn hoofdschakelaar op de elektriciteitsmaatschappij uitgeschakeld. Tot nu toe goed. Het is nu het einde van de winter, waar ik woon (geen regen), en ik weet niet hoe het regenseizoen in onze zomer hierop van invloed zal zijn, maar we zullen in ieder geval langere uren zonneschijn hebben. Trouwens, ik heb mijn investering tot nu toe al meerdere keren terugverdiend.

Discussion starter · #44 ·
Goed, de wraps van de NK iX3 zijn eraf gehaald. Ja, als techneut trekken de vorderingen van de auto ten opzichte van de iX me aan (vooral tot 500 mijl bereik als je efficiënt rijdt, wat ik al doe met mijn iX)

Hoog, terwijl ik me voorbereid op nog een roadtrip (ik rijd volgende week 738 mijl met mijn iX40 van Londen naar München voor de IAA-show waar ik de NK iX3 persoonlijk kan bekijken, en het interieur en de nieuwe iDrive X etc. kan zien), realiseer ik me dat, hoewel de NK iX3 meer interieurruimte biedt dan de huidige iX3 (naar verluidt, dezelfde ruimte als een X5), hij op de foto's nog steeds een beetje krap aanvoelt voor mij, gezien mijn referentiepunt van 3 jaar leven met de iX en hoe ik dol ben op hoe de middenconsole niet helemaal doorloopt tot het dashboard.

Opnieuw, op de foto ziet de achterkant van de NK iX3 er voor mij wat te krap uit (maar ik krijg een beter idee als ik het interieur volgende week inspecteer)

Oh, en om mijn dilemma van wat ik mijn geleasede iX40 moet vervangen nog te vergroten, blijkt dat ik de gefacelifte iX M70 waarschijnlijk niet veel meer zou kunnen leasen dan ik nu elke maand betaal voor mijn iX40. Dat is een waanzinnige deal.

Het lijkt erop dat de iX hier in het VK op dit moment echt zwaar wordt afgeprijsd.

Ook blijkt dat zowel de leveringen (je kunt nu bestellen) als de proefritten van de NK iX3 in het VK pas in maart 2026 beginnen (ik heb de iX proefgereden voordat ik hem leasde. Ik weet niet zeker of ik de NK iX3 zou willen leasen zonder eerst een proefrit te maken).

Oh, terwijl ik volgende week op de IAA ben, heb ik proefritten geboekt voor:
Porsche Taycan Turbo GT (tot 1.093 pk)
Denza GT9 (tot 933 pk)
Hyundai Ioniq 5 N (tot 650 pk)

Gewoon benieuwd hoe verschillende EV's rijden en aanvoelen.

Als iemand hier wil dat ik terugrapporteer over iets dat met de NK iX3 te maken heeft (vanuit het perspectief van een iX-persoon), of het nu de stoelen, de ruimte, de frunk, iDrive X, Panoramisch zicht etc. zijn, reageer dan gewoon op deze thread en ik zal mijn best doen om hierover te delen zodra ik de auto persoonlijk zie. Oooh, ik hou van het witte interieur!

Image

Image

Discussion starter · #47 ·
Ik realiseerde me net dat er geen vermelding is van B&W in de Duitse configurator 😳 Alleen de HK met 365 W. Oh mijn god.
@micleg Ik vind het HK-systeem in mijn ix3 nogal spectaculair, maar ik ben geen audiofiel zoals anderen.

Dat gezegd hebbende, de ix3 is gericht op een lager segment, dus ik zou verwachten dat bepaalde dingen ontbreken in vergelijking met de iX (bijvoorbeeld, om de achterbanken in de iX3 neer te klappen, moet je rondlopen en aan een riem trekken om ze neer te klappen, in tegenstelling tot de elektrische knoppen in de iX).

@micleg Ik vind het HK-systeem in mijn ix3 nogal spectaculair, maar ik ben geen audiofiel zoals anderen.

Dat gezegd hebbende, de ix3 is gericht op een lager segment, dus ik zou verwachten dat bepaalde dingen ontbreken ten opzichte van de iX (bijvoorbeeld, om de achterbank neer te klappen in de iX3, moet je rondlopen en aan een riem trekken om ze neer te klappen, in tegenstelling tot de elektrische knoppen in de iX).
Ja, ik merkte dat ze enkele ideeën van de iX1 (heb er ook een) hebben gebruikt, zoals het neerklappen van de achterbank, de kofferbakplank en de algemene look van de rijselector en knoppen. Om geld te besparen begrijp ik het. De speakergrill bij de achterbank heeft niet eens een logo of metalen afwerking zoals de HK aan de voorkant.

De HK in mijn iX1 is verschrikkelijk en kostte meer dan HK in de IX, ondanks dat de versie behoorlijk goed is. Maar de helderheid en kracht (vooral bas) in de B&W is gewoon iets anders (als je om zulke dingen geeft). De B&W in de Volvo EX90 zou zelfs nog beter zijn.

Ja. 58 liter en waterdicht.

Met betrekking tot de X5 NK in 2027:

"We zijn er niet zeker van of de nieuwe X5 plug-in hybride Gen6-batterijen met ronde cellen zal gebruiken, aangezien het voertuig op het CLAR-platform zal blijven."

De EV X5 zal hetzelfde platform (oude CLAR) delen met ICE-auto's, dus hij kan de ruimte niet gebruiken zoals de IX en iX3. Klinkt voor mij als een DOA.
Ik hoop dat dit niet betekent dat we met dergelijke compromissen moeten leven. Alle toekomstige BMW's moeten gebaseerd zijn op een next-gen platform, inclusief nieuwe cellen, anders zullen ze simpelweg niet concurrerend zijn.

Discussion starter · #52 ·
Ik hoop dat dit niet betekent dat we met dergelijke compromissen moeten leven. Alle BMW EV's die in de toekomst komen, moeten gebaseerd zijn op dit next-gen platform, inclusief nieuwe cellen, computerhardware, enz., anders zullen ze simpelweg niet concurrerend zijn.
@NomoTesla Eens. Het lijkt een slecht doordachte strategie van hen.

Discussion starter · #53 ·
Ja, ik merkte dat ze ideeën van de iX1 hebben gebruikt (heb er ook een) zoals het neerklappen van de achterbank, het kofferdeksel en de algemene look van de rijkeuzeschakelaar en knoppen. Om geld te besparen, begrijp ik het. Het luidsprekerrooster bij de achterbanken in de iX3 heeft niet eens een logo of een metalen afwerking zoals de HK aan de voorkant.

De HK in mijn iX1 is verschrikkelijk en kostte meer dan HK doet in de IX, ondanks dat de versie behoorlijk goed is. Maar de helderheid en kracht (vooral bas) in de B&W is gewoon iets anders (als je om zulke dingen geeft). De B&W in de Volvo EX90 zou nog beter zijn.

Het einde van de levensduur van de IX is eerder dan een Neue Klasse-versie van een X5 verschijnt (de volgende deelt nog steeds het oude chassis met ICE), dus ik denk dat veel mensen van IX naar iX3 zullen overstappen. Vooral in Europa met snelladers.
@micleg Ik zie het.

Ze lijken eindelijk een middelgrote SUV te hebben die kan concurreren met of beter presteren dan veel grote verkopers in dit zeer competitieve segment. Ik lees vaak dat mensen in het VK kiezen tussen een iX40 en een Tesla Model Y (als bedrijfswagen), omdat ze vaak dezelfde maandelijkse kosten hadden, ook al komt de iX40 uit een hoger segment en heeft een veel hogere catalogusprijs.

Dus mits BMW hun vlootprijzen in het VK/Europa op orde kan krijgen, zal dit waarschijnlijk een grote verkoop worden (tenzij er een prijzenoorlog komt, aangezien veel meer Chinese fabrikanten dit segment blijven betreden met hun meer waardevolle modellen).

Hoe dan ook, meer keuze en meer concurrentie zal goed zijn voor de consumenten.

Discussion starter · #54 ·
De software die op deze nieuwe technologie draait, is BMW's besturingssysteem X (OS X), dat veel eenvoudiger te gebruiken is dan OS 8.5 (gebruikt in auto's zoals de 5-serie) of OS 9 (momenteel actief in de nieuwste 1-serie en 2-serie Gran Coupe).

Zelfkritisch gesproken was het een behoerlijke puinhoop met alle BMW-apps en menu's [in de oudere versies], en ze waren vrij klein, zodat je zelfs in stilstand echt moest focussen“, zegt Frederic Cohrssen, BMW's projectmanager voor gebruikersinterfaces. „We hebben dit opgeruimd.“

Correctie op mijn eerdere bericht. Het lijkt erop dat ze denken dat ze nieuwe batterijtechnologie en displays kunnen combineren met het oude platform.

Image

Discussion starter · #57 ·
Ik ben in München voor de IAA-show.

Het is me gelukt om langs de hordes mensen te komen die in de NK iX3 wilden zitten en met iDrive X wilden spelen, en het interieur te bekijken, en mijn eerste indrukken zijn nogal gemengd. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het een auto is waar ik na 3 jaar met mijn iX mee zou kunnen leven. Veel dingen zijn erg cool (inclusief massagestoelen die VEEL beter zijn dan die van de iX), maar voor mij (omdat ik oudere familieleden vervoer) zijn de superlichte deuren van de iX een enorm voordeel, aangezien de deuren van de iX3 het tegenovergestelde zijn, ze zijn super zwaar en hebben een goede duw nodig om te openen (na elektrische ontgrendeling) of te sluiten.

Voor degenen onder u die de superlichte deuren van de iX haten, zult u echter dol zijn op de superzware deuren van de NK iX3. Voelt als een TANK!

Voor mij (in vergelijking met mijn iX) voelde de iX3 een beetje krap aan, en een beetje een goedkoop aanvoelend interieur. Technisch gezien heeft hij de interieurruimte van een X5, maar de iX heeft de interieurruimte ergens tussen een X5 en een X7.

De eerste keer dat ik mijn iX40 op de autobahn reed, en ik kan niet geloven hoe stabiel en stil (geen windgeruis) hij was, zelfs bij 110 mph (volledig legaal) - het voelde niet anders dan cruisen op 70 mph.

Oké, de wraps van de NK iX3 zijn eraf. Ja, als techneut trekken alle verbeteringen van de auto ten opzichte van de iX me aan (vooral tot 500 mijl bereik als je efficiënt rijdt, wat ik met mijn iX al doe).

Echter, terwijl ik me voorbereid op nog een roadtrip (ik rijd volgende week met mijn iX40 738 mijl van Londen naar München voor de IAA-show waar ik de NK iX3 persoonlijk kan bekijken, en de binnenkant en de nieuwe iDrive X etc. kan zien), realiseer ik me dat, hoewel de NK iX3 meer interieurruimte biedt dan de huidige iX3 (naar verluidt, dezelfde ruimte als een X5), hij op de foto's nog steeds een beetje krap aanvoelt, gezien mijn referentiepunt van 3 jaar leven met de iX en hoe ik het heerlijk vind dat de middenconsole niet helemaal doorloopt tot het dashboard.

Opnieuw, op de foto ziet de achterkant van de NK iX3 er voor mij een beetje te krap uit (maar ik krijg volgende week een beter idee als ik het interieur inspecteer).

Oh, en om mijn dilemma te vergroten over waarmee ik mijn geleasede iX40 moet vervangen, blijkt dat ik de gefacelifte iX M70 waarschijnlijk niet veel meer zou kunnen leasen dan wat ik elke maand betaal voor mijn iX40. Dat is een waanzinnige deal.

Het lijkt erop dat de iX hier in het VK op dit moment echt zwaar wordt afgeprijsd.

Ook blijkt dat zowel de leveringen (je kunt nu bestellen) als de proefritten van de NK iX3 in het VK pas in maart 2026 beginnen (ik heb de iX proefgereden voordat ik hem leasde. Ik weet niet zeker of ik de NK iX3 zou willen leasen zonder eerst een proefrit te maken).

Oh, terwijl ik volgende week op de IAA ben, heb ik proefritten geboekt voor:
Porsche Taycan Turbo GT (tot 1.093 pk)
Denza GT9 (tot 933 pk)
Hydai Ioniq 5 N (tot 650 pk)

Gewoon benieuwd hoe verschillende EV's rijden en aanvoelen.

Als iemand hier wil dat ik terugrapporteer over iets dat met de NK iX3 te maken heeft (vanuit het perspectief van een iX-persoon), of het nu de stoelen, de ruimte, de frunk, iDrive X, Panoramisch zicht etc. zijn, reageer dan gewoon op dit topic en ik zal mijn best doen om het hier met jullie te delen zodra ik de auto persoonlijk zie. Oooh, ik hou wel van het witte interieur!

View attachment 6845

View attachment 6847
Wat een leuke reis! Ik zou graag horen wat je van de NK ix3 vindt. Mijn IX is mijn hond (in kratten) en reisauto. Het zal geweldig zijn om iets over de grootte te horen!

Bedankt @electric_journey om uw bezoek aan München met ons te delen.
Mijn leasecontract loopt volgend jaar april af, dus ik overweeg ook de NK iX3.
Een van mijn grootste zorgen, zoals u ook al aangaf, is de stilte van de iX.
Zal dit ook het geval zijn bij de NK iX3?
Ik heb er geen referentie over kunnen vinden op internet.
Ik zou liever een kleinere auto hebben, maar wil het comfort van de iX niet opgeven, wat geniaal is (en zeker niet vergelijkbaar met een Model Y).
De auto zal van 8 tot 12 oktober te zien zijn op de 'ZOUTE GRAND PRIX CAR WEEK'.
Ik zal proberen binnen te geraken.

41 - 60 of 67 Posts