BMW iX Forums banner
41 - 58 of 58 Posts
Hier is een update over het bovenstaande. IX50M ging kapot op 24 december 2022.
De dealer heeft ernaar gekeken op 4 januari (toen ze heropenden).
De leenauto was een 2 jaar oude 740e.
Probleem is 'verbindingsborstels zijn defect en moeten worden vervangen'.
Benodigd onderdeel was in backorder vanuit Duitsland - 2 weken vertraging.
Onderdeel aangekomen - maar garage heeft nu speciaal gereedschap nodig om onderdeel te plaatsen. Slechts één gereedschap in het VK, dus gereedschap besteld uit Duitsland, 3-4 weken vertraging.
15 februari 2023 - nog steeds geen reparatie, nog steeds geen leen-IX, nog steeds geen compensatie voor kosten.
Pas op!

Hallo, ik heb ook al 3 keer "Hoogspanning"- en "Aandrijflijn"-problemen gehad en ben naar de dealer geweest. De ene keer hebben ze een paar onderdelen vervangen en de laatste keer zeiden ze gewoon, ongelooflijk, DC-snelladen niet compatibel. Bekijk mijn bericht op Het is echt belachelijk om de schuld te geven en te suggereren om de DC-snellader die ze 1 jaar gratis hebben verstrekt, niet te gebruiken. Hoe dan ook, ik ga een maand stoppen met DC-snelladen om te zien of dezelfde fout optreedt.

Hallo,
Ik ben erg teleurgesteld over mijn nieuwe BMW IX 2023-aankoop. De auto stopte op de weg met een aandrijflijnstoring. De reden dat ik geen Tesla kocht, maar in plaats daarvan een BMW, was de verwachting van kwaliteit. Helaas bleek dat niet de uitkomst te zijn.
Ik had hetzelfde probleem. Had de auto 13 dagen en toen stopte hij gewoon met de aandrijflijnwaarschuwing. Hij staat al 4 weken bij BMW en ze beweren dat het een klein probleem is. Verschrikkelijke service

Mijn in maart gekochte IX uit 2023 had net hetzelfde probleem. Aandrijflijnprobleem, stopte en bewoog niet. Uiteindelijk kreeg ik hem weer aan de praat. Er stond Aandrijflijn: u kunt nog rijden. Maar hij stopte 6 keer volledig toen ik hem naar de dealer probeerde te brengen, ongeveer 8 mijl verderop. Ik wacht om iets van de dealer te horen.

Mijn 2023 IX die ik in maart kocht, had net hetzelfde probleem. Aandrijflijnprobleem, stopte en bewoog niet. Uiteindelijk kreeg ik hem weer aan de praat. Er stond Aandrijflijn: je kunt nog steeds rijden. Maar hij stopte 6 keer toen ik hem naar de dealer probeerde te brengen, ongeveer 8 mijl verderop. Ik wacht om iets van de dealer te horen.
Ziet eruit als hetzelfde probleem. Houd ons op de hoogte van hoe ze het aanpakken. Ik hoop dat je niet dezelfde beproevingen hoeft door te maken als ik.

Het spijt ons dat te horen. Hier zijn enkele problemen die andere eigenaren hebben ervaren met de algemene aandrijflijn-foutmelding.

Motorborstelresten van de fabricage

Batterij HVAC-storing

Overmatig vocht gedetecteerd in de HV-kabel

2 recente terugroepacties
23V449000
23V295000

Ik wil nog steeds een BMW ODBII-apparaat voor iX hebben, zodat we in ieder geval een aantal problemen zelf kunnen decoderen.

Ik heb gisteren een nieuwe 2024 iX M60 in ontvangst genomen. De auto viel drie keer uit tijdens het rijden. Elke keer rolt de auto gewoon uit met het systeem uitgeschakeld. De eerste keer reed ik minder dan 30 mph toen ik een stoplicht naderde. Ik bracht de auto tot stilstand en blokkeerde het verkeer. Ik drukte op de startknop, de auto startte maar kon niet in de drive-modus gaan. Ik drukte op de uit-knop. Ik heb dit drie keer gedaan. Uiteindelijk ging de auto in de drive-modus. Binnen 15 minuten viel de auto opnieuw uit tijdens het rijden met 70 mph. Tijdens het uitrollen drukte ik op de startknop en schakelde vervolgens de drive in en de auto was weer onder controle. Ook bij 70 mph gebeurde hetzelfde weer ongeveer 30 minuten later. In geen van beide gevallen leek het om een soort noodreactie te gaan. Ik heb ook een 2024 iX 50 die ik al een paar maanden bestuur. Deze tweede auto heeft nog nooit hetzelfde gedrag vertoond.

In vergelijking met sommigen op de forums heb ik in principe geen problemen gehad met mijn auto (klop op veganistisch leer). Ik heb veel meer meldingen gezien van problemen met de modellen van 2024, maar misschien is dat een bijproduct van het feit dat er veel meer zendingen zijn dan in 2022-2023.

Gepost op de andere thread, maar dit gebeurde drie weken geleden met mijn 2024 ix 50 die ik in juli kreeg. Had aandrijflijn fout en rode moersleutel en kreeg een foutmelding bij het naderen van een rood licht na het verlaten van de snelweg. De auto had vermogen maar bleef in de stand-bymodus gaan. Zou dan aangaan maar niet uit de parkeerstand schakelen. Ongeveer 30 minuten later, toen ik in de file zat, ging de auto eindelijk in de drive en ik strompelde naar mijn werk en liet hem wegslepen. Kreeg een vergelijkbare iX-leenauto en BMW gaf de dealer na ongeveer vier dagen een software-update om te uploaden. Tot nu toe gaat het goed.

Geplaatst in de andere thread, maar dit gebeurde drie weken geleden met mijn 2024 ix 50 die ik in juli kreeg. Had aandrijflijn fout en rode moersleutel en kreeg een foutmelding bij het naderen van een rood licht na het verlaten van de snelweg. De auto had vermogen maar bleef in de stand-bymodus gaan. Zou dan aangaan maar niet uit de parkeerstand schakelen.

Ongeveer 30 minuten later, nadat ik in de file had gezeten, ging de auto eindelijk in de drive en ik strompelde naar mijn werk en liet hem wegslepen. Kreeg een vergelijkbare iX-leenauto en BMW gaf de dealer een software-update om te uploaden na ongeveer vier dagen. Tot nu toe gaat het goed.
Heel vergelijkbaar met mijn ervaring een paar dagen geleden. De dealer zei dat BMW wat software had gedownload, maar de uitleg was echt vaag. De software download klonk alsof ze in het duister aan het schieten waren. Ik heb er geen vertrouwen in dat de dealer of BMW weet wat dit probleem is. Als het gebeurt bij 70 mijl per uur in het Thanksgiving-verkeer, is het niets wat je wilt herhalen.

Ugh, spijt te horen. Ja, ik ben het ermee eens, niet de meest vertrouwenwekkende “oplossing”. Ik heb sinds het ophalen nog zo'n 400 mijl gereden zonder verdere problemen, maar het zit in mijn achterhoofd of het weer zal gebeuren.

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2023 ix 40 in Hong Kong. Aandrijflijn defect en een rode waarschuwing met een moersleutel. Ik laat hem naar BMW slepen voor controle. Ik weet niet hoe lang het gaat duren. Had dit kwaliteitsprobleem niet verwacht van BMW. Wat ik hier lees, verontrust me, want als BMW een onderdeel vervangt, wordt het hoogstwaarschijnlijk vervangen door hetzelfde onderdeel van dezelfde fabrikant. Heeft iemand hetzelfde probleem al een tweede keer gehad?

iX-klant uit het VK. Ik heb een levering in maart 2024, 4000 mijl gereden en vandaag, terwijl ik op mijn oprit klaarstond om op reis te gaan, startte ik de auto en verscheen de melding “Aandrijflijn fout” met een STOP Hex-teken. Dit is de eerste keer dat het is verschenen, maar nu ik de melding lees, ben ik bezorgd en het lijkt erop dat naar de dealer gaan een betere optie is.

Dit is precies wat er met mijn 2023 IX is gebeurd. Moest hem naar de BMW-werkplaats slepen. Ze hebben de CCU (laadeenheid) vervangen. Uit de servicedocumenten kwam ik erachter dat het eigenlijk een terugroepactie was. BMW heeft nooit contact met me opgenomen, dus ze willen in feite de dure CCU pas vervangen als iemand op de snelweg stilvalt.

Bedankt voor de feedback, ik heb contact opgenomen met het BMW serviceteam en ze hebben me over 2 maanden ingepland, omdat dat de vroegste datum is die ze kunnen. Ook na 3 uur probeerde ik de oproep opnieuw te starten en verdween het bericht (“Aandrijflijn fout” met STOP Hex teken) en de auto begon normaal te rijden. Deze informatie verstrekt aan het BMW serviceteam, de feedback van hen is - de auto normaal laten rijden, maar in de gaten houden of dit bericht weer komt, bel BMW assist -UK nummer 0 800 777 111 en ze zullen helpen.

41 - 58 of 58 Posts